Miss Mustache
Rabun Jauh
Tuesday 27 November 2012 | 00:09 | 0 comments


Assalamualaikum





 Hai, kita jumpa lagi, hoho. okey frankly aku katakan, aku ni memang rabun jauh. aku start pakai spect pun masa aku dalam tingkatan dua. tapi, tak semestinya bila aku cakap aku pakai spect umur 14 tahun bermakna aku ni memang rabun sejak dari umur tu. no, salah sama sekali.

Aku start sedar yang aku ni rabun pun masa aku darjah 6. masa tu, aku baru perasan yang mata aku ni dah kabur bila cikgu tulis dekat papan putih dari jarak jauh. yela, time tu aku duduk belakang-belakang kot. siapalah yang nak kawan dengan manusia biasa yang suka makan burger macam aku ni.. okey, shut up fina! apa yang kau merepek ni? eh, pape jelah. so, memandangkan umur aku baru 12 tahun, so aku pun buat derk jela.

Tapi susah woo bila dah masuk sek menengah. kengkadang cikgu tak banyak sangat pakai papan putih, sebaliknya pakai laptop and tunjukkan kat depan. time tu mau meraung aku dalam kelas sebab tak boleh baca. bukan buta huruf tapi tak nampak. tulisan tu dia jadi kabur semacam je. apa yang aku boleh buat, aku tiru buku note kawan aku yang duduk kat sebelah je. tu tabiat aku, huhu. bila kawan aku dah tulis ayat tu, aku pun ikut sampai la cikgu habis ajar. tapi susah jugak la, kengkadang ada perkataan yang aku susah nak paham, yela tulisan lain-lain kan.

So, dah susah-susah sangat, aku pun decide nak pakai spect. semua orang tak tahu tau niat aku yang sesuci murni selembut downy tu, except my bestfriend la (alaa). then bila spect tu dah siap, aku tunjukkan la spect aku kat bestfriend aku tu dekat dalam kelas. pastu entah macam mana budak-budak lain pun dapat tahu yang aku nak pakai spect. kecoh! dorang paksa aku kot supaya pakai. aku tak nak! malu kot bila pakai. yela, aku mana biasa pakai spect depan orang.

Paksa punya paksa, at last aku pakai jugak spect tu. tahap malu aku time tu memang tak terkata lah, haha. then, ada jugak orang yang tanya berapa power aku *bukan power rangers eh* nak tahu berapa? 300++ kot! aku pun terkejut jugak bila first2 aku dapat tahu bila aku check mata tu. dahsyatt kau fina!

Dan tak mustahil sekarang power tu akan makin naik. mana taknya, bila belajar, aku tak pakai. bila tengok skrin laptop pun aku tak pakai. and now, bila nak tengok tv, aku kena duduk satu or dua meter dari tv tu, barulah aku boleh nampak subtitle dia. ni kalau untuk citer omputeh laa. hehe. hmm, aku ingat la kan, bila aku dah besar, aku nak pakai contact lens ajolah. malas sehh pakai spect. tapi orang kata contact lens tu bahaya. tapi, hmm tengoklah dulu. k la, penat ni type. nanti aku update lagi. InsyaAllah.

Assalamualaikum
Thanks

Older Post | Newer Post
Holaaaaa


FollowDashboard

Good things take time. But incredible things happen in a blink of an eye.

Let's Talk

Shout Here!

It takes two to whisper quietly.

Song





Credit

✿Template: Alis Sarah
✿Background :Little Miss
✿Header Doodle: Mis0Pink
✿Chalk Brush: Mish Apple
<>

Navigations

About
Links
Entries