Miss Mustache
Learn To Appreciate
Monday 11 February 2013 | 07:33 | 1 comments



Assalamualaikum




I've learned in life, that we should appreciate every single thing that we own, no matter how big or small the thing is. Cause, when we lose them, then we'll realize how those things really mean to us.

Hye. hmm, nampaknya malam masih muda. haha, tak de lah muda sangat, dah pukul 11.08 malam dah pun. apesal aku ni selalu sangat update blog malam-malam? ah, tak kesah la. 

So, macam apa yang aku tulis dekat atas tu, memang betullah pun. kita jarang hargai benda yang kita ada sampailah kita kehilangannya. no seriously, benda-benda ni semua banyak kali kan jadi dekat kita. 

The same goes to me. actually, 'benda' yang aku maksudkan banyak kali dekat atas tu ialah 'orang'. (tak tahu pulak aku yang 'benda' boleh jadi orang? ah persyaitonn kan semua ini) seriously, kita memang jarang hargai orang yang ada dekat sekeliling kita. kita asyik-asyik nak mengeluh dengan hidup kita sekarang. kenapa hidup ni susah. kenapa hidup ni bukan macam yang aku nak. kenapa jadi macam ni. kenapa jadi macam tu. kan? kita banyak merungut sebenarnya. no, bukan 'kita' la, tapi aku. dalam aku asyik merungut, aku tak sedar ada benda yang lebih penting lagi dari benda yang aku rungutkan tu. benda yang aku jarang appreciate and mungkin takkan dapat balik bila kehilangan. benda yang aku maksudkan ialah orang dekat sekeliling aku.

Seriously kot weh, aku ni memang jenis yang tak reti hargai orang dekat sekeliling aku. tapi tu bukanlah bermakna aku ni kejam dekat orang sekeliling aku, just.. I just.. yeah, rarely appreaciate what they do for me. the way they care about me and I still, don't realize that. see, how blind and stupid I am!

Bila dah kehilangan, baru aku jatuh terduduk. tak sangka orang tu akan pergi. tak sangka aku akan ditinggalkan. tak sangka aku kena lalui benda ni sorang-sorang. dan tak sangka betapa pentingnya orang tu dalam hidup aku. seriously, I miss those little things! If I could just turn back the time..

And the big mistake that I've done is, I just don't realize that the pure feeling does exist between him and me. I'm just too egoist! Too stubborn, denied that feeling. Argh! Whatsoever bla bla bla..... 

Dan sekarang, aku kena terima hakikat bahawa tak semua orang akan kekal di samping kita. That's why it's important to always be prepared. we can't assume that impossible things can't happen in the blink of eyes. And now, aku kena belajar hargai orang. just enjoy the little thing in life, for one day, you'll look back and realize that is the big thing!

Learn from the mistakes you've done. 

Assalamualaikum.
Thanks for reading this entry. ^_^


 

 



Older Post | Newer Post
Holaaaaa


FollowDashboard

Good things take time. But incredible things happen in a blink of an eye.

Let's Talk

Shout Here!

It takes two to whisper quietly.

Song





Credit

✿Template: Alis Sarah
✿Background :Little Miss
✿Header Doodle: Mis0Pink
✿Chalk Brush: Mish Apple
<>

Navigations

About
Links
Entries