Miss Mustache
Past years
Saturday 2 February 2013 | 09:17 | 0 comments


Assalamualaikum





Sekarang dah pukul 12.58 and aku still tak mengantuk sangat. plus, ada homework yang kena aku siapkan.

 Seriously, kengkadang waktu malam-malam macam ni buat aku terpikir benda-benda yang aku dah lalui selama ni. time ni laaah nak ingat segala benda. benda-benda lepas. aku rasa macam benda depan mata aku ni cepat sangat berlaku tanpa mungkin sempat aku hadam apa yang dah jadi selama ni. sebab aku terlalu banyak complain. 

The reason is, sebab aku terlalu banyak complain. aku jarang nak hargai sesuatu benda yang dah ada depan mata aku sampailah aku kehilangan sesuatu benda tu. seriously, ni semua salah aku. salah aku sebab terlalu banyak merungut dan jarang nak appreciate benda yang Allah dah bagi. bila dah hilang, baru aku tahu betapa bernilainya sesuatu benda tu.

Bila aku tengok belakang balik, tengok masa silam aku since aku form 1, kebanyakannya yang aku nampak ialah benda yang kurang menyenangkan daripada yang menyenangkan. aku pun tak sangka bila sampai masa aku kena jejakkan kaki ke alam sekolah menengah, aku terpaksa lalui semua benda ni sorang-sorang, with no one to hold. seriously. aku rasa sorang-sorang sangat, lagi-lagi time aku form1. time tu memang aku tak sangka aku ditakdirkan lalui semua benda pahit tu. aku tak impikan langsung benda ni semua.

Tapi aku tak salahkan takdir, siapa aku nak persoalkan takdir yang Allah tetapkan sedangkan aku ni tak lebih dari seorang hambaNya, and I have to admit, sebenarnya benda-benda pahit yang Allah tetapkan ni la yang mematangkan aku. yang bagi aku pengajaran untuk hidup. yang mendewasakan aku or dalam erti kata lain, bagi aku experience yang calang-calang orang boleh dapat dan tak boleh dijual beli. and I'm so grateful. sebab Allah pilih aku dan bagi pengajaran hidup untuk aku dalam usia aku yang agak muda. 

Alhamdulillah, ya Allah, for everything. for everything that You gave to me.
I really appreciate that. 

And now, aku tak nak ulang dah kesilapan yang sama berulang-ulang kali. cukuplah tiga tahun aku menderita gara-gara kesalahan yang aku sendiri buat.
Enough is enough, fina. You only hurt yourself by doing that stupid thing.
Segala kenangan manis tu mungkin baik untuk dikenang. tapi bukan untuk diratapi sampai kau terlepas apa yang sepatutnya kau enjoy. appreciate every single time you have, fina. you know that you can't get back those times that you wasted by complaining, right? so learn from that. don't do the mistake again and again.

Assalamualaikum.
Thanks for reading this entry. 



Older Post | Newer Post
Holaaaaa


FollowDashboard

Good things take time. But incredible things happen in a blink of an eye.

Let's Talk

Shout Here!

It takes two to whisper quietly.

Song





Credit

✿Template: Alis Sarah
✿Background :Little Miss
✿Header Doodle: Mis0Pink
✿Chalk Brush: Mish Apple
<>

Navigations

About
Links
Entries